Υγιεινή Διατροφή

Στη θεματική ενότητα “υγιεινή διατροφή” τα παιδιά αποκτούν γνώσεις μέσα από πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες. Προσπαθήσαμε εδώ να συγκεντρώσουμε θεωρητικό και πρακτικό υλικό.

Θεωρητικό υλικό

Βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια

Αφορμή για συζήτηση

Ενδεικτικές ερωτήσεις:

  • Ποιο παιδί έφαγε πρωινό; 
  • Ποιο παιδί τρώει πρωινό κάθε μέρα;
  • Τι πρωινό προτιμάτε;
  • Τι θα φάτε σήμερα στο διάλειμμα;
  • Ποιο παιδί έχει φέρει μαζί του φρούτο;

Διώξτε το λίπος

Χωρίζουμε 4 ομάδες και η κάθε μία έχει από ένα στεφάνι με διάφορα υλικά που συμβολίζουν το λίπος και την άσκηση πχ. 6 μπαλάκια- λίπος και 6 σακουλάκια- άσκηση. Γίνεται πρώτα μία συζήτηση στην ομάδα για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και για τις αθλητικές δραστηριότητες και το όφελος που έχει η άσκηση στη ζωή μας.

Οι ομάδες στέκονται στις γωνίες ενός τετραγώνου. Με το σύνθημα του εκπαιδευτικού το κάθε παιδί μπορεί να πάρει ένα “λίπος” και να το πάει σε μια άλλη ομάδα και να πάρει μία “άσκηση” και να τη φέρει στη δική του. Δεν υπάρχουν αμυντικοί παίκτες οι οποίοι προστατεύουν το “σώμα” της ομάδας. Όλα τα παιδιά τρέχουν συνέχεια από τη μία ομάδα στην άλλη προσπαθώντας να διώξουν το λίπος από την ομάδα τους και να συγκεντρώσουν όση περισσότερη άσκηση μπορούν. ΠΡΟΣΟΧΗ ο κάθε παίκτης μεταφέρει μόνο ένα υλικό κάθε φορά.

Με το σύνθημα του εκπαιδευτικού (καλό είναι να υπάρχει αντίστροφη μέτρηση ώστε να προετοιμάζονται) τα παιδιά επιστρέφουν στην ομάδα τους και μετρούν τα υλικά τους. Κερδίζουν όλες οι ομάδες που θα καταφέρουν να έχουν περισσότερη “άσκηση” από “λίπος”.

Τα υλικά μοιράζονται πάλι και το παιχνίδι ξεκινάει για δεύτερη φορά.

Η σκυταλοδρομία της υγιεινής διατροφής

Χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες οι οποίες στέκονται η καθεμία σε μια γωνία του γηπέδου έχοντας ένα στεφάνι. Στο κέντρο του γηπέδου βρίσκονται σκόρπια “τρόφιμα” (πλαστικά παιχνίδια ή εκτυπωμένες εικόνες τροφίμων).  Με το σύνθημα του εκπαιδευτικού το πρώτο παιδί από κάθε ομάδα τρέχει να πάρει ένα τρόφιμο και να το φέρει στην ομάδα του. Μόλις το τοποθετήσει μέσα στο στεφάνι φεύγει το επόμενο παιδί κ.ο.κ. Μόλις τελειώσουν όλα τα ¨τρόφιμα¨το παιχνίδι τελειώνει.

  • Πόσα τρόφιμα καταφέρατε να συγκεντρώσετε;
  • Μπορείτε να τα χωρίσετε σε υγιεινά και ανθυγιεινά;
  • Ποια ομάδα συγκέντρωσε περισσότερα υγιεινά;
  • Τι σημαίνει υγιεινά τρόφιμα;

Η δική μας πυραμίδα της διατροφής

Τα παιδιά παραμένουν στις ομάδες τους και παρατάσσονται στην τελική γραμμή του γηπέδου. Στο κέντρο υπάρχουν στεφάνια με τέτοιο τρόπο τοποθετημένα (5-4-3-2-1) ώστε να σχηματίζεται πυραμίδα. Τα “τρόφιμα” βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τις ομάδες. Με το σύνθημα το πρώτο παιδί από κάθε ομάδα παίρνει ένα τρόφιμο και το τοποθετεί στη σωστή θέση μέσα στην πυραμίδα. Η ομάδα του μπορεί να το βοηθάει. Όταν όλα τα “τρόφιμα” τοποθετηθούν στην πυραμίδα τα παιδιά κάθονται γύρω από αυτήν και παρατηρούν αν μπήκαν όλα στη σωστή θέση. Ακολουθεί συζήτηση- ανατροφοδότηση.