Δεξιότητες σταθεροποίησης

Σωματικά σχήματα με σκιές

Μία ευχάριστη δραστηριότητα για τα παιδιά Α’- Γ’ τάξης είναι η δημιουργία σχημάτων με τις σκιές τους στο έδαφος του γηπέδου.

  • Ατομικές ελεύθερες δημιουργίες
  • Κίνηση στον χώρο και με το σύνθημα δημιουργούν ανοιχτό ή κλειστό σχήμα
  • Συνδυασμό με τα επίπεδα πχ ένα κλειστό σχήμα στο ψηλό επίπεδο ή ένα ανοιχτό στο χαμηλό
  • Συνεργασία με ζευγάρι. Στην αρχή ελεύθερα και μετά με συνδυασμούς σχημάτων και επιπέδων με ένα τουλάχιστον σημείο επαφής
  • Το ένα παιδί δημιουργεί το σχήμα και το άλλο ζωγραφίζει τη σκιά με κιμωλία στο έδαφος
  • Δημιουργία σχημάτων-σκιών σε ομάδες. “Διαγωνισμό” της πιο πρωτότυπης δημιουργίας

Ερώτηση για προβληματισμό, έρευνα και παρατήρηση:
Πότε η σκιά μας είναι μεγαλύτερη; Το πρωί ή το μεσημέρι και γιατί;

 

Ισορροπίες

Βίντεο κατανόησης και εξάσκησης

Στο παρακάτω βίντεο δίνονται αρκετές ιδέες για ασκήσεις και παιχνίδια με στόχο την εξάσκηση και την κατανόηση της έννοιας της στατικής και δυναμικής ισορροπίας.

Ένα ακόμη παιχνίδι ισορροπίας

“1-2-3 έτοιμη η φωτογραφία”: Το παιδί που κάνει τη «μάνα», με το πρόσωπο στραμμένο στον τοίχο λέει “Ένα, δύο, τρία, Έτοιμη η φωτογραφία”. Τα άλλα παιδιά όση ώρα μετράει το πλησιάζουν και μετά επιλέγουν και εκτελούν μία ισορροπία, είτε το καθένα μόνο του είτε σχηματίζοντας ζευγάρια ή ομάδες. Όταν η μάνα τελειώσει, χτυπάει με το χέρι τον τοίχο και στρέφεται απότομα προς τα παιδιά που μένουν ακίνητα αγάλματα. Για λίγα δευτερόλεπτα παρατηρεί τα αγάλματα και αν δει κάποιο να κινείται, τότε αυτό το παιδί ξεκινάει πάλι από την αρχή.

Δημιουργική συνεργασία

Τα παιδιά συνεργάζονται δημιουργικά σε τριάδες χρησιμοποιώντας σχήματα, επίπεδα και σχέσεις (από πάνω, από κάτω, από μέσα). Τα δύο δημιουργούν ένα σχήμα με τα σώματά τους και το τρίτο προσπαθεί να περάσει από πάνω, από μέσα ή από κάτω. Δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν όποιο επίπεδο θέλουν. Ψηλό μεσαίο ή χαμηλό.