Καλαθοσφαίριση

Βασικές δεξιότητες

Μαθαίνουμε σε ζευγάρια βοηθώντας ο ένας τον άλλον:

  • Ντρίπλα επιτόπου. Το ζευγάρι αξιολογεί δύο τρία σημεία (ύψος της μπάλας, κίνηση του χεριού πάνω κάτω…)
  • Ντρίπλα με μετακίνηση και το άλλο παιδί ακολουθεί. Με το σύνθημα αλλάζουν ρόλους
  • Αντίπαλοι– Το ένα παιδί εκτελεί ντρίπλα και το άλλο προσπαθεί να του πάρει την μπάλα. Σε λίγο αλλάζουν ρόλους. Ερώτηση αναστοχασμού: Με ποιο τρόπο μπορώ να προστατέψω την μπάλα; (αλλάζω χέρι, βάζω το σώμα μου και το αντίθετο χέρι μεταξύ του αντιπάλου και της μπάλας, κάνω προσποίηση)
  • Συμπαίχτες– Εκτελούν πάσες μεταξύ τους και ντρίπλα ενώ μετακινούνται στον χώρο από τη μία τελική γραμμή στην άλλη. Στη μία μπασκέτα σουτάρει το ένα παιδί και στην άλλη το άλλο
  • Πάσες στήθους, σκαστή και πάνω από το κεφάλι. Εστιάζω σε δύο τρία σημεία και ζητάω να κάνουν ετεροαξιολόγηση

Παιχνίδια

  • Παιχνίδι με ζευγάρι: Το κάθε παιδί έχει την μπάλα του κάνει ντρίπλα και προσπαθεί ταυτόχρονα να χτυπήσει την μπάλα του ζευγαριού του
  • 2-2 και μετά 3-3 παιχνίδι 10 συνεχόμενες πάσες: Κερδίζει η ομάδα που θα καταφέρει να κάνει 10 συνεχόμενες πάσες χωρίς να τους «κόψουν» οι αντίπαλοι.
  • 2- 2 ξεκινούν από τη μία άκρη του γηπέδου προσπαθώντας να μην χάσουν την μπάλα και να σουτάρουν. Οι αντίπαλοι αμύνονται και προσπαθούν να πάρουν την μπάλα
  • Νουμεράκια 1: Δύο αντίπαλες ομάδες που στέκονται στις πλάγιες γραμμές και στο κέντρο του γηπέδου δύο μπάλες. Ο εκπαιδευτικός δίνει νούμερα στην μία ομάδα και τα αντίστοιχα στην άλλη. Μία ιδέα που φάνηκε καλή στην πράξη είναι να διαλέξουν τα παιδιά το ζευγάρι με το οποίο θα παίξουν αντίπαλοι. Μπορεί επίσης να δοθούν τα ίδια νούμερα σε δύο παιδιά της ίδιας ομάδας και να παίξουν οι μισοί στη μία μπασκέτα και οι υπόλοιποι στην άλλη. Ο εκπαιδευτικός λέει ένα νούμερο και τα αντίστοιχα παιδιά τρέχουν, παίρνουν από μία μπάλα, εκτελούν ντρίπλα και σουτ μέχρι να μπει καλάθι. Τότε σταματούν δίνουν χέρι στον αντίπαλο, τοποθετούν τις μπάλες στη θέση τους και το παιχνίδι συνεχίζεται. Το κάθε καλάθι δίνει έναν πόντο στην ομάδα. Αν παίζουν και στις δύο μπασκέτες δίνεται χρόνος και στα δύο ζευγάρια να βάλουν καλάθι.
  • Νουμεράκια 2: Δύο ομάδες αντίπαλες με αντίστοιχα νούμερα. Η μπάλα στο κέντρο του γηπέδου. Ο εκπαιδευτικός καλεί έναν αριθμό που αντιστοιχεί σε ένα παιδί από κάθε ομάδα. Το παιδί που θα προλάβει να φτάσει γρήγορα στην μπάλα, την παίρνει και κάνοντας ντρίπλα φτάνει στην μπασκέτα και σουτάρει. Το άλλο παιδί αμύνεται και προσπαθεί να πάρει την μπάλα και να σουτάρει εκείνο. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να καλέσει 2 ή και 3 νούμερα μαζί, με τον περιορισμό να γίνονται πάσες σε όλα τα παιδιά πριν γίνει προσπάθεια για καλάθι.
  • “Ποιος θα τερματίσει πρώτος” Ένα επιδαπέδιο παιχνίδι με πιόνια. Τα παιδιά χωρίζονται σε 4 ομάδες, επιλέγουν ένα πιόνι διαφορετικού χρώματος για κάθε ομάδα και το τοποθετούν στην εκκίνηση μιας διαδρομής με στεφάνια. Κάθε φορά που ένα παιδί βάζει καλάθι μετακινεί το “πιόνι” της ομάδας του μία θέση εμπρός. Κερδίζει η ομάδα που θα τερματίσει πρώτη.

Τροποποιημένο μπάσκετ (κανόνες)

Τροποποιούμε τους κανόνες του παιχνιδιού έτσι ώστε τα παιδιά να μαθαίνουν πώς παίζεται αυτό το ομαδικό άθλημα και ταυτόχρονα να εξασκούνται στις βασικές του δεξιότητες όπως η ντρίπλα, η πάσα, το σουτ, το ριμπάουντ κλπ.
-Χωρίζουμε το τμήμα σε δύο ομάδες. Ξεκινούν με τζάμπολ οι 2 ή οι 3 πρώτοι από κάθε ομάδα. Οι υπόλοιποι περιμένουν την σειρά τους σε συγκεκριμένο χώρο που είναι “ο πάγκος” τους.
-Απαγορεύεται το κλέψιμο της μπάλας κατά την διάρκεια της ντρίπλας (έτσι εξασκούνται όλοι στην ντρίπλα χωρίς τον φόβο να χάσουν την μπάλα).
-Η ομάδα μπορεί να σουτάρει αν έχει κάνει προηγουμένως 2 ή 3 συνεχόμενες πάσες (έτσι εξασκούνται σε όλα τα είδη πάσας αλλά και στο ομαδικό παιχνίδι).
-Ο μαθητής που κάνει φάουλ ή βγάζει την μπάλα άουτ ή κάνει άστοχο σουτ βγαίνει από το παιχνίδι και μπαίνει ο πρώτος που περιμένει στον “πάγκο” χωρίς ειδοποίηση από τον εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής (έτσι παρακολουθούν την εξέλιξη του παιχνιδιού).
-Ο μαθητής που κάνει άστοχο σουτ αλλά παίρνει το ριμπάουντ μένει στο παιχνίδι.
-Όταν μια ομάδα πετύχει καλάθι οι παίκτες της βγαίνουν όλοι και μπαίνουν οι επόμενοι 2 ή 3, ενώ οι μαθητές της ομάδας που δέχτηκε το καλάθι παραμένουν στο παιχνίδι.
-Όταν ο ΕΦΑ σφυρίζει για κάτι που συμβαίνει στο παιχνίδι απευθύνεται στους μαθητές που περιμένουν στον “πάγκο” της ομάδας τους για να υποδείξουν εκείνοι τι έχει συμβεί τη συγκεκριμένη στιγμή (έτσι εξασκούνται στην εφαρμογή των κανόνων του παιχνιδιού και παρακολουθούν με ενδιαφέρον).