Καλαθοσφαίριση

Βασικές δεξιότητες

Μαθαίνουμε σε ζευγάρια βοηθώντας ο ένας τον άλλον:

  • Ντρίπλα επιτόπου. Το ζευγάρι αξιολογεί δύο τρία σημεία (ύψος της μπάλας, κίνηση του χεριού πάνω κάτω…)
  • Ντρίπλα με μετακίνηση και το άλλο παιδί ακολουθεί. Με το σύνθημα αλλάζουν ρόλους
  • Αντίπαλοι– Το ένα παιδί εκτελεί ντρίπλα και το άλλο προσπαθεί να του πάρει την μπάλα. Σε λίγο αλλάζουν ρόλους. Ερώτηση αναστοχασμού: Με ποιο τρόπο μπορώ να προστατέψω την μπάλα; (αλλάζω χέρι, βάζω το σώμα μου και το αντίθετο χέρι μεταξύ του αντιπάλου και της μπάλας, κάνω προσποίηση)
  • Παιχνίδι σε ζευγάρι: Το κάθε παιδί έχει την μπάλα του και κάνει ντρίπλα και προσπαθεί ταυτόχρονα να χτυπήσει την μπάλα του ζευγαριού του
  • Συμπαίχτες– Εκτελούν πάσες μεταξύ τους και ντρίπλα ενώ μετακινούνται στον χώρο από τη μία τελική γραμμή στην άλλη. Στη μία μπασκέτα σουτάρει το ένα παιδί και στην άλλη το άλλο
  • Πάσες στήθους, σκαστή και πάνω από το κεφάλι. Εστιάζω σε δύο τρία σημεία και ζητάω να κάνουν ετεροαξιολόγηση
  • 2-2 και μετά 3-3 παιχνίδι 10 συνεχόμενες πάσες: Κερδίζει η ομάδα που θα καταφέρει να κάνει 10 συνεχόμενες πάσες χωρίς να τους «κόψουν» οι αντίπαλοι.
  • 2- 2 ξεκινούν από τη μία άκρη του γηπέδου προσπαθώντας να μην χάσουν την μπάλα και να σουτάρουν. Οι αντίπαλοι αμύνονται και προσπαθούν να πάρουν την μπάλα
  • Νουμεράκια 1: Δύο αντίπαλες ομάδες που στέκονται στις πλάγιες γραμμές και στο κέντρο του γηπέδου δύο μπάλες. Ο εκπαιδευτικός δίνει νούμερα στην μία ομάδα και τα αντίστοιχα στην άλλη. Μία ιδέα που φάνηκε καλή στην πράξη είναι να διαλέξουν τα παιδιά το ζευγάρι με το οποίο θα παίξουν αντίπαλοι. Μπορεί επίσης να δοθούν τα ίδια νούμερα σε δύο παιδιά της ίδιας ομάδας και να παίξουν οι μισοί στη μία μπασκέτα και οι υπόλοιποι στην άλλη. Ο εκπαιδευτικός λέει ένα νούμερο και τα αντίστοιχα παιδιά τρέχουν, παίρνουν από μία μπάλα, εκτελούν ντρίπλα και σουτ μέχρι να μπει καλάθι. Τότε σταματούν δίνουν χέρι στον αντίπαλο, τοποθετούν τις μπάλες στη θέση τους και το παιχνίδι συνεχίζεται. Το κάθε καλάθι μετράει για έναν πόντο για την ομάδα. Αν παίζουν και στις δύο μπασκέτες δίνεται χρόνος και στα δύο ζευγάρια να βάλουν καλάθι.
  • Νουμεράκια 2: Δύο ομάδες αντίπαλες με αντίστοιχα νούμερα. Η μπάλα στο κέντρο του γηπέδου. Ο εκπαιδευτικός καλεί έναν αριθμό που αντιστοιχεί σε ένα παιδί από κάθε ομάδα. Το παιδί που θα προλάβει να φτάσει γρήγορα στην μπάλα, την παίρνει και κάνοντας ντρίπλα φτάνει στην μπασκέτα και σουτάρει. Το άλλο παιδί αμύνεται και προσπαθεί να πάρει την μπάλα και να σουτάρει εκείνο. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να καλέσει 2 ή και 3 νούμερα μαζί, με τον περιορισμό να γίνονται πάσες σε όλα τα παιδιά πριν γίνει προσπάθεια για καλάθι.