Παιχνίδια γνωριμίας

  • «Θυμήσου τ’ όνομά μου» Σκεφτείτε κάτι ώστε να βοηθήσετε τους άλλους να θυμηθούν τ’ όνομά σας. Έπειτα όλοι παρουσιάζουν τ’ όνομα τους με αυτό τον τρόπο στην ομάδα. Ο καθένας διαλέγει κάποιον άλλον για να πει το όνομα του, εάν δε θυμάται ζητάει τη βοήθεια
  • «Το όνομά μου συλλαβιστά» Σε κύκλο το κάθε παιδί λέει το όνομά του ενώ χτυπάει τις αντίστοιχες συλλαβές με ντέφι, ταμπουρίνο, ξυλάκια ή παλαμάκια. Τα υπόλοιπα παιδιά επαναλαμβάνουν με τον ίδιο τρόπο
  • «Το όνομά μου…διαφορετικά» Σε κύκλο το κάθε παιδί λέει το όνομά του με διαφορετικό τρόπο πχ αργά, γρήγορα, κλαίγοντας, γελώντας, δυνατά, ψιθυριστά
  • «Παιχνίδια μ’ ένα γράμμα» Ταύτιση του αρχικού του ονόματός μας με ένα αντικείμενο ή ένα επίθετο για να το θυμούνται οι άλλοι καλύτερα
  • «Η μπάλα ψηλά» Ένα ένα παιδί με τη σειρά μπαίνει στο κέντρο του κύκλου και αφού πει το όνομά του, πετάει μία μπάλα ψηλά. Όση ώρα η μπάλα είναι στον αέρα τα υπόλοιπα παιδιά λένε το όνομα του παιδιού και σταματούν όταν η μπάλα χτυπήσει στο έδαφος
  • «Εγώ είμαι» Τα παιδιά κινούνται με διάφορους τρόπους μέσα στον χώρο και ο εκπαιδευτικός λέει το όνομα ενός παιδιού. Αυτό το παιδί κάνει ένα άλμα ψηλά με ανοιχτά χέρια και πόδια και τα άλλα παιδιά κάθονται κάτω και το δείχνουν με το χέρι τους
  • «Χτυπήματα, παλαμάκια, δάχτυλα» Όλοι μαζί χτυπάμε ρυθμικά δύο φορές με τα χέρια στους μηρούς, δύο παλαμάκια και μετά μία με τα τρία δάχτυλα του αριστερού χεριού και μία με τα δάχτυλα του δεξιού. Αφού το μάθουν όλα τα παιδιά και συγχρονιστούν, ξεκινάει ο εκπαιδευτικός λέγοντας το όνομά του όταν χτυπήσει τα δάχτυλα του αριστερού χεριού και το όνομα κάποιου άλλου παιδιού χτυπώντας τα δάχτυλα του δεξιού χεριού. Το παιχνίδι συνεχίζεται με το παιδί που άκουσε το όνομά του και δίνοντας «πάσα» σε άλλο παιδί
  • «Ο κυνηγός» Ένα παιδί είναι κυνηγός. Όταν πλησιάζει να πιάσει ένα παιδί αυτό φωνάζει το όνομα άλλου παιδιού το οποίο γίνεται κυνηγός. Αν όμως κάνει λάθος στο όνομα τότε γίνεται το ίδιο κυνηγός. Σε μεγαλύτερη τάξη μπορεί να μπει ο περιορισμός να μην λένε το ίδιο όνομα αλλά κάθε φορά διαφορετικό
  • «Το κουβάρι» Τα παιδιά σχηματίζουν κύκλο. Ένα παιδί κρατά την άκρη ενός κουβαριού, λέει το όνομά του και τι του αρέσει περισσότερο και δίνει το κουβάρι στο παιδί που βρίσκεται στα δεξιά του. Το παιχνίδι συνεχίζεται με κάθε παιδί να κρατά το νήμα και να πετά το κουβάρι μέχρι να φτάσει στο τελευταίο παιδί.  Εκείνο το πετά στο προηγούμενο. Ξαναμαζεύοντας το κουβάρι, ο καθένας προσπαθεί να θυμηθεί τα στοιχεία που του είχε δώσει ο άλλος.
  • “Σειρά γενεθλίων” Ζητάμε από τα παιδιά να μπουν το ένα δίπλα στο άλλο πάνω σε μία γραμμή, με ημερολογιακή σειρά. Από το παιδί που έχει γενέθλια τον Ιανουάριο μέχρι αυτό που έχει Δεκέμβριο (πηγή: Μάριος Μάζαρης)
  • “Η άδεια θέση στον κύκλο” Αφήνουμε στον κύκλο δεξιά μας μια άδεια θέση και τραγουδάμε ρυθμικά: Η θέση δεξιά μου είναι αδειανή! Έλα, …, να κάτσουμε μαζί! (καλούμε συγκεκριμένο παιδί προσφωνώντας το με το όνομά του). Το παιδί σηκώνεται και κάθεται στην κενή θέση. Μ’ αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια νέα κενή θέση στον κύκλο. Το παιδί που έχει στα δεξιά του την κενή θέση επαναλαμβάνει τα λόγια της ρυθμικής πρόσκλησης και έτσι όλα τα παιδιά αλλάζουν θέσεις και γνωρίζονται μεταξύ τους (πηγή: Βιβλίο Μουσικής Α & Β τάξης)
  • «Δυο αλήθειες κι ένα ψέμα» Το κάθε παιδί γράφει σε ένα χαρτάκι δυο αλήθειες που το αφορούν κι ένα ψέμα. Κινούνται στον χώρο συναντούν άλλα παιδιά και ανταλλάσσουν τις πληροφορίες τους προσπαθώντας να βρουν ποιο είναι το ψέμα του άλλου. Η διαδικασία συνεχίζεται μέχρι τα παιδιά να βρεθούν με όλα τα μέλη της ομάδας

Ποιος κρύβεται από πίσω;

zem
zem

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες και στέκονται αντιμέτωπες. Ανάμεσά τους κρατάμε ένα μεγάλο ύφασμα ώστε να μην μπορούν να δουν η μία την άλλη. Τα παιδιά  της κάθε ομάδας σχηματίζουν σειρά το ένα πίσω από το άλλο. Με το σύνθημα το ύφασμα πέφτει και τα παιδιά πρέπει να πουν το όνομα του παιδιού που είναι πρώτο στη σειρά. Κερδίζει η ομάδα που θα το βρει πρώτη. Αμέσως μετά, το ύφασμα σηκώνεται πάλι, μπαίνουν άλλα παιδιά μπροστά και συνεχίζουμε.