Παιχνίδια γρήγορης αντίδρασης- αποφυγής

Αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών που τα παίζουν με ενθουσιασμό και ταυτόχρονα προετοιμάζονται για τα αθλήματα

Ο δράκος

zem
Στόχοι: Να αποκτήσουν ταχύτητα απόφασης, να βελτιώσουν την ευελιξία τους
Οι μαθητές χωρίζονται σε 4 ομάδες. Κάθε ομάδα παίρνει θέση σε μια γωνία του γηπέδου του μπάσκετ. Στο κέντρο του τοποθετούνται “οι θησαυροί” του “δράκου” πχ  πιατάκια ή σακουλάκια. Ένας μαθητής ορίζεται ως “δράκος”, ο οποίος κρατά το “όπλο” του πχ ένα “μακαρόνι” κολύμβησης και χτυπώντας τους “κλέφτες” προστατεύει τους “θησαυρούς” του. Κάθε φορά ξεκινάει ένας “κλέφτης” από κάθε ομάδα για να φέρει σε αυτή έναν μόνο “θησαυρό” σε κάθε επίθεση. Αν τον χτυπήσει ο “δράκος” κι έχει πάρει “θησαυρό”, τον αφήνει, γυρίζει στην ομάδα του και έρχεται ο επόμενος. Ο “δράκος” δεν μπορεί να βγει έξω από την περίμετρο της σέντρας. Πόντο παίρνει η ομάδα που συγκεντρώνει τους περισσότερους θησαυρούς.

Ουρίτσες

Στόχοι: Να αντιδρούν γρήγορα και σωστά, να συντονίζουν τις κινήσεις τους, να βελτιώσουν την ευκινησία και την ταχύτητά τους.
Τα παιδιά κρεμούν στο πίσω μέρος του παντελονιού τους μία κορδέλα ή ένα μαντήλι  δηλαδή μία”ουρίτσα”. Με το σύνθημα του εκπαιδευτικού κυνηγιούνται μεταξύ τους για να κλέψουν τις “ουρίτσες”, τις οποίες κρατάνε στο χέρι τους. Δεν επιτρέπεται να ακινητοποιήσουν κάποιον για να του κλέψουν την “ουρίτσα” του. Νικητής είναι αυτός που συγκέντρωσε  τις περισσότερες “ουρίτσες”.

Κούκου

zem
Στόχοι: Να τρέξουν γρήγορα, να κάνουν γρήγορη και σωστή επιλογή
Ένα παιχνίδι που συνδυάζει το τρέξιμο με το κρυφτό. Ο εκπαιδευτικός ή ένας μαθητής “τα φυλάει” σε ένα τοίχο ή στην μπασκέτα. Οι υπόλοιποι μαθητές στέκονται σε προκαθορισμένο κοντινό χώρο. Αυτός που ” τα φυλάει” μετράει από το 1 έως το 10. Όλοι τρέχουν να κρυφτούν. Όταν φτάσει στο 10 γυρίζει και κοιτάζει. Αν κάποιος δεν έχει προλάβει να κρυφτεί, αυτός που “τα φυλάει” κερδίζει ένα πόντο. Αν προλάβουν όλοι να κρυφτούν, η ομάδα τους κερδίζει τον πόντο. Στη συνέχεια αυτός που “τα φυλάει” γυρίζει πάλι και αρχίζει να μετράει αντίστροφα από το 10 έως το 1. Στο διάστημα αυτό όλοι τρέχουν προς το καθορισμένο σημείο και όταν ακούσουν το νούμερο 1, αυτός που “τα φυλάει” γυρίζει προς το μέρος τους και του φωνάζουν όλοι μαζί “κούκου”. Το παιχνίδι συνεχίζεται με αυτόν που τα φυλάει να μετράει έως το 9. Όλοι τρέχουν να κρυφτούν. Μετρά πάλι αντίστροφα από το 9 έως το 1. Γυρίζουν όλοι πίσω και στο 1, γυρίζει και του φωνάζουν όλοι “κούκου”.  Το παιχνίδι τελειώνει όταν αυτός που τα φυλάει φτάσει να μετρήσει μόνο μέχρι το 1 κανονικά αλλά και αντίστροφα.
Στο παιχνίδι αυτό τα παιδιά χρειάζεται να τρέξουν γρήγορα, να αντιληφθούν πόσο χρόνο έχουν για να κρυφτούν και συνεπώς πόσο μακριά μπορούν να πάνε καθώς και να επιλέξουν την κατάλληλη “κρυψώνα”. Είναι κατάλληλο για τις μικρές τάξεις Α’ & Β’.  

Igloo

Στόχοι: Να στοχεύσουν για να γκρεμίσουν τα igloo των αντιπάλων, να αμυνθούν για να προστατέψουν τα δικά τους και να συνεργαστούν.
Χωρίζουμε τον χώρο σε τέσσερα ίσα μέρη. Κάθε ομάδα έχει μέσα στον χώρο της ένα igloo  το οποίο προστατεύει και μία μπάλα με την οποία επιτίθεται στις αντίπαλες ομάδες. Το “igloo” δημιουργείται με 6 στεφάνια που ενώνονται μεταξύ τους με συγκεκριμένο τρόπο. Κάθε φορά που το igloo πέφτει, τα μέλη της ομάδας πρέπει να το ξαναστήσουν ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν το παιχνίδι. Κατά τη διάρκεια του…χτισίματος δεν μπορεί άλλη ομάδα να τους επιτεθεί, ούτε παίχτης αυτής της ομάδας να κάνει επίθεση σε άλλη.
Παίζοντας το παιχνίδι αρκετές φορές διαπιστώσαμε ότι έχει ενδιαφέρον να ενώνονται οι δύο ομάδες και να παίζουν αντίπαλες με τις άλλες δύο. Έτσι μετράμε πιο εύκολα τους πόντους.

Καραμπόλα

zem
Στόχοι: Να βρουν τον σωστό τρόπο ρίψης, να πετύχουν τον στόχο, να συνεργαστούν.
Τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες στέκονται απέναντι η μία στην άλλη στις γραμμές του γηπέδου. Στο κέντρο ανάμεσά τους υπάρχει μία μεγάλη μπάλα (πχ. πιλάτες ή μπάσκετ). Η κάθε ομάδα έχει στην κατοχή της από 5 μικρότερες μπάλες (βόλεϊ, πλαστικές ή χάντμπολ).
Στόχος είναι να πετύχουν τη μεγάλη μπάλα πετώντας τις μικρότερες  και αυτή να κυλήσει μέχρι τη γραμμή των αντιπάλων. Απόκρουση της μπάλας μπορεί να γίνει μόνο με μικρότερη μπάλα και όχι με πόδια ή χέρια. Αν η μεγάλη μπάλα περάσει τη γραμμή, μετράει σαν «γκολ», η μπάλα τοποθετείται στο κέντρο, οι ομάδες παίρνουν από 5 μπάλες και το παιχνίδι συνεχίζεται.
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού κανένα παιδί δεν επιτρέπεται να πατήσει μέσα στο γήπεδο. Μαζεύουν μόνο τις μπάλες που έχουν βγει εκτός και με αυτές παίζουν. Αν πολλές μπάλες έχουν σταματήσει μέσα στον χώρο και ο εκπαιδευτικός κρίνει ότι χρειάζεται, δίνει εκείνος κάποιες μπάλες στις ομάδες.
Παίζοντας τα παιδιά διαπιστώνουν ότι θα πρέπει να συνεργαστούν και να μοιράζουν τις μπάλες κατά μήκος της γραμμής, να δίνουν πάσα στον παίκτη που χρειάζεται να αμυνθεί, να μην πετούν όλοι μαζί τις μπάλες τους αλλά να κρατούν κάποια για άμυνα. Επίσης μπορούν να φτιάξουν τη δική τους τακτική.