Παιχνίδια γρήγορης αντίδρασης- αποφυγής

Αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών στα οποία συμμετέχουν με ενθουσιασμό και ταυτόχρονα αποκτούν δεξιότητες και προετοιμάζονται για τα αθλήματα

Ο δράκος

Στόχοι: Να αποκτήσουν ταχύτητα απόφασης, να βελτιώσουν την ευελιξία τους
Οι μαθητές χωρίζονται σε 4 ομάδες. Κάθε ομάδα παίρνει θέση σε μια γωνία του γηπέδου του μπάσκετ. Στο κέντρο του τοποθετούνται “οι θησαυροί” του “δράκου” πχ  πιατάκια ή σακουλάκια. Ένας μαθητής ορίζεται ως “δράκος”, ο οποίος κρατά το “όπλο” του πχ ένα “μακαρόνι” κολύμβησης και χτυπώντας τους “κλέφτες” προστατεύει τους “θησαυρούς” του. Κάθε φορά ξεκινάει ένας “κλέφτης” από κάθε ομάδα για να φέρει σε αυτή έναν μόνο “θησαυρό” σε κάθε επίθεση. Αν τον χτυπήσει ο “δράκος” κι έχει πάρει “θησαυρό”, τον αφήνει, γυρίζει στην ομάδα του και έρχεται ο επόμενος. Ο “δράκος” δεν μπορεί να βγει έξω από την περίμετρο της σέντρας. Πόντο παίρνει η ομάδα που συγκεντρώνει τους περισσότερους θησαυρούς.

Ουρίτσες

Στόχοι: Να αντιδρούν γρήγορα και σωστά, να συντονίζουν τις κινήσεις τους, να βελτιώσουν την ευκινησία και την ταχύτητά τους.
Τα παιδιά κρεμούν στο πίσω μέρος του παντελονιού τους μία κορδέλα ή ένα μαντήλι  δηλαδή μία”ουρίτσα”. Με το σύνθημα του εκπαιδευτικού κυνηγιούνται μεταξύ τους για να κλέψουν τις “ουρίτσες”, τις οποίες κρατάνε στο χέρι τους. Δεν επιτρέπεται να ακινητοποιήσουν κάποιον για να του κλέψουν την “ουρίτσα” του. Νικητής είναι αυτός που συγκέντρωσε  τις περισσότερες “ουρίτσες”.

Κούκου

zem
Στόχοι: Να τρέξουν γρήγορα, να κάνουν γρήγορη και σωστή επιλογή
Ένα παιχνίδι που συνδυάζει το τρέξιμο με το κρυφτό. Ο εκπαιδευτικός ή ένας μαθητής “τα φυλάει” σε ένα τοίχο ή στην μπασκέτα. Οι υπόλοιποι μαθητές στέκονται σε προκαθορισμένο κοντινό χώρο. Αυτός που ” τα φυλάει” μετράει από το 1 έως το 10. Όλοι τρέχουν να κρυφτούν. Όταν φτάσει στο 10 γυρίζει και κοιτάζει. Αν κάποιος δεν έχει προλάβει να κρυφτεί, αυτός που “τα φυλάει” κερδίζει ένα πόντο. Αν προλάβουν όλοι να κρυφτούν, η ομάδα τους κερδίζει τον πόντο. Στη συνέχεια αυτός που “τα φυλάει” γυρίζει πάλι και αρχίζει να μετράει αντίστροφα από το 10 έως το 1. Στο διάστημα αυτό όλοι τρέχουν προς το καθορισμένο σημείο και όταν ακούσουν το νούμερο 1, αυτός που “τα φυλάει” γυρίζει προς το μέρος τους και του φωνάζουν όλοι μαζί “κούκου”. Το παιχνίδι συνεχίζεται με αυτόν που τα φυλάει να μετράει έως το 9. Όλοι τρέχουν να κρυφτούν. Μετρά πάλι αντίστροφα από το 9 έως το 1. Γυρίζουν όλοι πίσω και στο 1, γυρίζει και του φωνάζουν όλοι “κούκου”.  Το παιχνίδι τελειώνει όταν αυτός που τα φυλάει φτάσει να μετρήσει μόνο μέχρι το 1 κανονικά αλλά και αντίστροφα.
Στο παιχνίδι αυτό τα παιδιά χρειάζεται να τρέξουν γρήγορα, να αντιληφθούν πόσο χρόνο έχουν για να κρυφτούν και συνεπώς πόσο μακριά μπορούν να πάνε καθώς και να επιλέξουν την κατάλληλη “κρυψώνα”. Είναι κατάλληλο για τις μικρές τάξεις Α’ & Β’.  

Τρίλιζα

Στόχοι: Να αντιδρούν γρήγορα και σωστά,  να βελτιώσουν την ταχύτητά τους.
Η τρίλιζα είναι ένα ξεχωριστό παιχνίδι σκυταλοδρομίας. Τοποθετούμε εννέα στεφάνια στο έδαφος (3χ3), χωρίζουμε δύο ομάδες μαθητών και τους δίνουμε από τρία “πιατάκια” ή μπαλάκια διαφορετικού χρώματος για κάθε μία. Τα παιδιά προσπαθούν τρέχοντας το ένα μετά το άλλο να σχηματίσουν τη γνωστή σε όλους τρίλιζα οριζόντια, κάθετα και διαγώνια. Πρόκειται για ένα χαρούμενο και ευχάριστο παιχνίδι που εξασκεί τα παιδιά στο να παίρνουν τη σωστή απόφαση σε ελάχιστο χρόνο προς όφελος της ομάδας τους. Μία δεξιότητα που είναι ιδιαίτερα χρήσιμη τόσο στα ομαδικά ή ατομικά παιχνίδια, όσο και σε άλλες στιγμές της σχολικής τους ζωής και όχι μόνο.