Παιχνίδια στόχου- ρίψεων

Τα αγαπούν πολύ τα παιδιά γιατί έχουν δράση και βλέπουν άμεσα το αποτέλεσμα. Επιλέγουμε παιχνίδια συνεργασίας χωρίς αποκλεισμό παίκτη ώστε να υπάρχει όσο το δυνατόν περισσότερη ενεργή συμμετοχή στο μάθημα.

Μήλα σε σταυρό

Previous
Next
Στόχοι: Να στοχεύσουν σωστά, να αποφύγουν την μπάλα, να έχουν γρήγορη αντίδραση.
Τέσσερις μαθητές/τριες ξεκινούν το παιχνίδι σε σχήμα σταυρού, όπως δείχνει η εικόνα 1. Ένας από αυτούς κρατά μια μπάλα και την πετά σημαδεύοντας ένα μαθητή/τρία που βρίσκεται”μέσα” στο χώρο που σχηματίζουν αυτοί οι τέσσερις. Κάθε παιδί που πετυχαίνουν, παίρνει την μπάλα και πηγαίνει σε ένα από τα σημάδια που υπάρχουν ώστε να σημαδεύει και αυτό όσους είναι “μέσα”, όπως δείχνει η εικόνα 2. Οι 4 τελευταίοι μαθητές/τριες που θα μείνουν μέσα, όταν χτυπηθούν, θα βγουν και θα πάρουν θέση σε ένα διαφορετικού χρώματος σημάδι, γιατί θα είναι αυτοί που θα σχηματίσουν τον σταυρό στον επόμενο γύρο (εικόνα 3). Ο μαθητής/τρια που θα μείνει τελευταίος θα πρέπει να αποφύγει 10 μπαλιές για να κερδίσει. Οι μαθητές μπορούν να πιάσουν “μήλο”, το οποίο χρησιμοποιούν ως μια επιπλέον “ζωή” (δηλαδή αν τους χτυπήσουν παραμένουν στο παιχνίδι). Δεν μπορούν να το “δώσουν” για να βάλουν κάποιον συμμαθητή τους”μέσα”.
Για να γίνει το παιχνίδι πιο ενδιαφέρον μπορούν τα παιδιά να παίξουν με δύο ή και τρεις μπάλες ταυτόχρονα, όπως φαίνεται στο βίντεο.

Μήλα σε κύκλο

zem

Στόχοι: Να συνεργαστούν με τα μέλη της ομάδας τους, να στοχεύσουν σωστά, να αντιδράσουν γρήγορα και να αποφύγουν την μπάλα.

Σχηματίζουμε με κωνάκια έναν μεγάλο κύκλο με διάμετρο περίπου το πλάτος του γηπέδου βόλεϊ. Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα στέκεται στην περιφέρεια του κύκλου και η άλλη μέσα. Ο χρόνος ξεκινάει και η ομάδα που είναι έξω προσπαθεί να πετύχει με την μπάλα την ομάδα που βρίσκεται μέσα στον κύκλο. Κάθε παιδί που χάνει, βγαίνει και “δίνει” έναν πόντο στην αντίπαλη ομάδα. Όταν λήξει ο χρόνος (2’-3’) οι ομάδες αλλάζουν ρόλους.
Η ομάδα που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους κερδίζει ένα σετ και το παιχνίδι συνεχίζεται.

Γκολ σε κύκλο

Στόχοι: Να κάνουν σωστό κύλισμα της μπάλας, να είναι συγκεντρωμένα στο παιχνίδι, να αντιδρούν γρήγορα ώστε να προστατεύουν το τέρμα τους.
Τα παιδιά στέκονται σε κύκλο με τα πόδια ανοιχτά να ακουμπάνε τα πόδια του διπλανού τους. Το παιχνίδι παίζεται με μία μπάλα και στόχος είναι να μπει γκολ ανάμεσα από τα πόδια κάποιου παίχτη. Η μπάλα παίζεται με τα δύο χέρια και με κύλισμα.

Igloo

Στόχοι: Να στοχεύσουν για να γκρεμίσουν τα igloo των αντιπάλων, να αμυνθούν για να προστατέψουν τα δικά τους και να συνεργαστούν.
Χωρίζουμε τον χώρο σε τέσσερα ίσα μέρη. Κάθε ομάδα έχει μέσα στον χώρο της ένα igloo  το οποίο προστατεύει και μία μπάλα με την οποία επιτίθεται στις αντίπαλες ομάδες. Το “igloo” δημιουργείται με 6 στεφάνια που ενώνονται μεταξύ τους με συγκεκριμένο τρόπο. Κάθε φορά που το igloo πέφτει, τα μέλη της ομάδας πρέπει να το ξαναστήσουν ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν το παιχνίδι. Κατά τη διάρκεια του…χτισίματος δεν μπορεί άλλη ομάδα να τους επιτεθεί, ούτε παίχτης αυτής της ομάδας να κάνει επίθεση σε άλλη.
Παίζοντας το παιχνίδι αρκετές φορές διαπιστώσαμε ότι έχει ενδιαφέρον να ενώνονται οι δύο ομάδες και να παίζουν αντίπαλες με τις άλλες δύο. Έτσι μετράμε πιο εύκολα τους πόντους.

Καραμπόλα

zem
Στόχοι: Να βρουν τον σωστό τρόπο ρίψης, να πετύχουν τον στόχο, να συνεργαστούν.
Τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες στέκονται απέναντι η μία στην άλλη στις γραμμές του γηπέδου. Στο κέντρο ανάμεσά τους υπάρχει μία μεγάλη μπάλα (πχ. πιλάτες ή μπάσκετ). Η κάθε ομάδα έχει στην κατοχή της από 5 μικρότερες μπάλες (βόλεϊ, πλαστικές ή χάντμπολ).
Στόχος είναι να πετύχουν τη μεγάλη μπάλα πετώντας τις μικρότερες  και αυτή να κυλήσει μέχρι τη γραμμή των αντιπάλων. Απόκρουση της μπάλας μπορεί να γίνει μόνο με μικρότερη μπάλα και όχι με πόδια ή χέρια. Αν η μεγάλη μπάλα περάσει τη γραμμή, μετράει σαν «γκολ», η μπάλα τοποθετείται στο κέντρο, οι ομάδες παίρνουν από 5 μπάλες και το παιχνίδι συνεχίζεται.
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού κανένα παιδί δεν επιτρέπεται να πατήσει μέσα στο γήπεδο. Μαζεύουν μόνο τις μπάλες που έχουν βγει εκτός και με αυτές παίζουν. Αν πολλές μπάλες έχουν σταματήσει μέσα στον χώρο και ο εκπαιδευτικός κρίνει ότι χρειάζεται, δίνει εκείνος κάποιες μπάλες στις ομάδες.
Παίζοντας τα παιδιά διαπιστώνουν ότι θα πρέπει να συνεργαστούν και να μοιράζουν τις μπάλες κατά μήκος της γραμμής, να δίνουν πάσα στον παίκτη που χρειάζεται να αμυνθεί, να μην πετούν όλοι μαζί τις μπάλες τους αλλά να κρατούν κάποια για άμυνα. Επίσης μπορούν να φτιάξουν τη δική τους τακτική.