Παιχνίδια κυνηγητού

Ίσως το πιο αγαπημένο παιχνίδι των παιδιών όλων των ηλικιών. Προσθέτουμε συνεχώς νέα παιχνίδια για να υπάρχει επιλογή ανάλογα με τον στόχο που θέλουμε κάθε φορά να επιτύχουμε.

  • “Μανιτάρια”: Έξι μαθητές αποτελούν την ομάδα των κυνηγών. Όποιον πιάσουν πρέπει να μείνει σε στάση «μανιτάρι», το οποίο μπορεί να ελευθερώσει ένας συμμαθητής του που θα τον ακουμπήσει στην πλάτη. Το παιχνίδι τελειώνει όταν όλοι γίνουν «κυνηγοί».
  • “Ήλιος και χιόνια”: Δύο ή τρία παιδιά γίνονται «χιόνια» και κυνηγάνε όλα τα παιδιά. Όποιον πιάσουν θα γίνει «χιονάνθρωπος» δηλαδή θα μείνει κάτω με λυγισμένα πόδια. Ένας ακόμα μαθητής γίνεται «ήλιος» (με κίτρινο μπλουζάκι) και μπορεί να ακουμπήσει τον «χιονάνθρωπο» και να τον ελευθερώσει. Το παιχνίδι τελειώνει όταν όλα τα παιδιά «περάσουν» από έναν ρόλο.
  • “Γέφυρες”: Επιλέγονται 4 παιδιά “κυνηγοί” και τρέχουν με το σύνθημα να πιάσουν όσα περισσότερα παιδιά μπορούν.  Όποιο πιάσουν πρέπει να μείνει σε στάση «γέφυρας» (όρθιο με τα πόδια σε διάσταση ή με στήριξη χεριών και ποδιών) μέχρι να περάσει κάτω από αυτή ένα άλλο παιδί  και να τον «ελευθερώσει». Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι όλα τα παιδιά να γίνουν «κυνηγοί».
  • Ο κύκλωπας κι οι πειρατές”: Στο νησί του Κύκλωπα (σέντρα) τοποθετούμε τόσους “θησαυρούς” (πιατάκια) όσοι και οι μαθητές – πειρατές.
    Ένα από τα παιδιά ορίζεται ως Κύκλωπας. Οι υπόλοιποι είναι οι πειρατές που κάνουν μερικά βήματα προς τα πίσω.
    Με το σύνθημα οι πειρατές τρέχουν να κλέψουν ΕΝΑ μόνο “θησαυρό” από το νησί. Ο Κύκλωπας τους κυνηγάει για να τους πάρει πάλι πίσω. Κάθε πειρατή που πιάνει πρέπει να αφήσει τον “θησαυρό” του στο νησί και να γίνει βοηθός του.
    Έτσι όποιος δεν κρατάει “θησαυρό” είναι κυνηγός. Ο μαθητής που θα μείνει τελευταίος με “θησαυρό” γίνεται ο επόμενος Κύκλωπας.
    Προσοχή: δεν επιτρέπεται οι πειρατές να κλέψουν παραπάνω από ένα “θησαυρό”, να κρύβονται ή να κρύβουν τους “θησαυρούς” τους.
  • “Πάμε μαζί”:

    Κυνηγούν 3 παιδιά και αν πιάσουν κάποιον στέκεται με τα χέρια ψηλά και περιμένει να πάνε δύο συμπαίκτες του, να ενώσουν τα χέρια τους και να τον ελευθερώσουν. Την ώρα που έχουν ενώσει τα χέρια και μέχρι να χωριστούν δεν μπορεί να τους πιάσει ο κυνηγός.

    Τις πρώτες φορές οι κυνηγοί καταφέρνουν να πιάσουν όλα τα παιδιά, αλλά σιγά σιγά η ομάδα συνειδητοποιεί ότι πρέπει να νοιάζονται για όσους πιάνονται, να τους ελευθερώνουν σύντομα και να μην προσπαθούν μόνο να προστατέψουν τον εαυτό τους.

  • “Κυνηγητό με ζευγάρια”: Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια, βρίσκουν τον χώρο τους μέσα στο γήπεδο και στέκονται εκεί πιασμένα από το χέρι. Το παιχνίδι ξεκινάει με ένα παιδί να κυνηγάει ένα άλλο κι εκείνο για να “σωθεί’ πιάνεται δίπλα από κάποιο ζευγάρι. Το παιδί από την άλλη πλευρά αφήνει το χέρι που κρατούσε και τρέχει για να μην το πιάσει ο κυνηγός. Αν ο κυνηγός πιάσει τον παίχτη τότε αλλάζουν ρόλους. Σε περίπτωση που κάποιο παιδί τρέχει πολλή ώρα  μπορούμε να κάνουμε αλλαγή ρόλων ώστε να πάει να πιαστεί κάπου και να ξεκουραστεί.
  • “Γάτες και ποντίκια”: 3-4 παιδιά είναι “γάτες” και κυνηγούν τα υπόλοιπα παιδιά που είναι τα “ποντίκια”. Όταν πιάσουν κάποιο ποντίκι το πηγαίνουν στο σπίτι τους, στον κεντρικό κύκλο του γηπέδου. Το σπίτι των ποντικιών είναι οι μπασκέτες, όπου εκεί είναι ασφαλή. Για να ελευθερώσουν κάποιο ποντίκι πηγαίνουν κοντά στο σπίτι των γάτων χτυπούν το χέρι του συμπαίχτη τους και του λένε: “ξελε”.
  • “Το κυνηγητό των ερωτήσεων”: Συγκεντρώνουμε τους μαθητές/μαθήτριες στον κύκλο του γηπέδου και κάνουμε μια ερώτηση πχ σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες λέγοντας: “Να κάνετε 10 βήματα προς τα πίσω όσοι από εσάς τρώτε πρωινό”.
    Ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών που έκαναν 10 βήματα προς τα πίσω (λίγοι ή πολλοί) ορίζουμε ποια ομάδα θα κυνηγήσει την άλλη. Συνήθως οι λιγότεροι κυνηγούν τους περισσότερους. Στο τέλος του κυνηγητού της πρώτης ερώτησης τα παιδιά συγκεντρώνονται ξανά και ο εκπαιδευτικός τα ρωτάει γιατί έκανε αυτή την ερώτηση. Έτσι πολύ σύντομα γίνεται μια αναφορά στην ωφέλεια του πρωινού. Το παιχνίδι συνεχίζεται με δεύτερη ερώτηση κλπ.
    Οι ερωτήσεις μπορούν να αφορούν και άλλες συνήθειες, όπως η άσκηση, ο υγιεινός τρόπος ζωής κλπ.
    Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν εκείνα τις ερωτήσεις.
  • “Όλοι κυνηγοί”: 

    Κυνηγοί είναι όλα τα παιδιά. Όποιο πιαστεί κάθεται κάτω και παρακολουθεί την πορεία του παιδιού που το έπιασε. Όταν ο κυνηγός του χάσει και καθίσει κάτω, εκείνο ελευθερώνεται και συνεχίζει το παιχνίδι.

    Αν δύο παιδιά πιάσουν το ένα το άλλο ταυτόχρονα παίζουν “πέτρα, ψαλίδι, χαρτί” και όποιο χάσει κάθεται.