Δημιουργικό παιχνίδι στο διάλειμμα
“Δουλειά των παιδιών είναι να … παίζουν”. Πόση αλήθεια έχει αυτή η φράση!!!
Πόσο παίζουν όμως σήμερα τα παιδιά;
Παίζουν με συνομιληκους ή παίζουν κυρίως με ενήλικες;
Πόσες ώρες και τι παιχνίδια παίζουν;
Μήπως δεν υπάρχει πια χρόνος για παιχνίδι; Πώς θα μεγαλώσουν, πώς θα αλληλεπιδράσουν και πώς θα κοινωνικοποιηθούν;
Ας φέρουμε λοιπόν ξανά το παιχνίδι στο σχολείο και ας το ξανακάνουμε την πιο σημαντική “δουλειά” τους, για να μάθουν να χαίρονται, να συνεργάζονται, να χάνουν, να κερδίζουν, να ζουν με άλλους ανθρώπους.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος τα παιδιά μπορούν να παίξουν απλά και ακίνδυνα παιχνίδια. Χρειάζεται μόνο η θετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, μερικά οικονομικά υλικά, φαντασία και δημιουργική διάθεση! Μπορούμε φυσικά να ζητήσουμε και τη συνδρομή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων για την αγορά των υλικών ή και τη ζωγραφική στο έδαφος.
Τα παιδιά ωφελούνται με πολλούς τρόπους: κοινωνικοποιούνται, μαθαίνουν να παίζουν με σειρά, να τηρούν κανόνες, χαίρονται και κινούνται με ασφάλεια, όπως είναι στη φύση τους αντίθετα με την πολύωρη παραμονή στο θρανίο.
Το δομημένο παιχνίδι στο διάλειμμα προτείνεται:
- από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο πλαίσιο του Πρωτοκόλλου Πρόληψης της ενδοσχολικής βίας
- από το Υπουργείο Υγείας στην Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Τροφή για δράση” κατά της παιδικής παχυσαρκίας
Για να υλοποιηθεί σε ένα σχολείο απαιτείται:
- προγραμματισμός
- επιλογή παιχνιδιών ανάλογα με την ηλικία και τον διαθέσιμο χώρο
- κανόνες
- υλικά κατάλληλα
- παρατήρηση- αξιολόγηση και αναπροσαρμογή
Προτεινόμενα παιχνίδια
Παιχνίδια ρίψεων
- Σε κουτιά- στόχους με σακουλάκια ή καπάκια
- Σε παιχνίδι στόχων- μπάσκετ
- Σε αυτοσχέδιες μπασκέτες
- Bowling με μπουκάλια