Παιχνίδια Συγκέντρωσης Προσοχής
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο διαπιστώνουμε την ανάγκη να τραβήξουμε την προσοχή των παιδιών κατά τη διάρκεια του μαθήματος, ώστε να παρακολουθήσουν τις οδηγίες μας. Συγκεντρώσαμε εδώ ιδέες με παιγνιώδη τρόπο που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από Εκπαιδευτικούς όχι μόνο Φυσικής Αγωγής
«Αντίχειρες» Ο εκπαιδευτικός δείχνει με τον αντίχειρα του ενός χεριού ή και των δύο, πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά ή συνδυασμούς και τα παιδιά κάνουν το ίδιο ή το αντίθετο
«Φωνή διαρκείας» Ο εκπαιδευτικός έχει τα χέρια του μπροστά με τις παλάμες ενωμένες τη μία πάνω στην άλλη. Το κάτω χέρι μένει σταθερό. Όταν το πάνω χέρι αρχίσει να ανεβαίνει και να απομακρύνεται από το άλλο τότε τα παιδιά φωνάζουν «Ααααααα» μέχρι να επιστρέψει πάλι στη θέση του. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να κάνει μικρές κοφτές κινήσεις ή αργές μεγάλες. Η φωνή των παιδιών είναι χαμηλή όσο τα χέρια είναι σε μικρή απόσταση και δυναμώνει όσο απομακρύνονται.
- «Πετάει ψηλά» Μοιάζει με την προηγούμενη δραστηριότητα αλλά τώρα ο εκπαιδευτικός πετάει στον αέρα μπάλα, μαντήλι ή μπαλόνι και τα παιδιά λένε συνεχόμενα κάποια φωνήεν και σταματούν όταν πιάσει το αντικείμενο. Μπορεί να κάνει μεγάλα ή μικρά πετάγματα.
- «Ρυθμικά χτυπήματα» Ο εκπαιδευτικός εκτελεί ρυθμικά χτυπήματα με τα χέρια στους μηρούς, παλαμάκια ή με τα δάχτυλα, αργά, γρήγορα και τα παιδιά ακολουθούν.
- «1,2,3» Η εκπαιδευτικός λέει «1,2,3» και τα παιδιά πρέπει να απαντήσουν «ακούω την κυρία».Αν πρόκειται για άντρα εκπαιδευτικό λέει: “Ένα δύο, ένα δυό” και απαντούν: “τον κύριο κοιτώ” Μπορεί να το πει με διάφορους τρόπους πχ. ψιθυριστά, γελώντας, κλαίγοντας, φωναχτά, αργά ή γρήγορα.
- «Παλαμάκια» Ο εκπαιδευτικός χτυπάει 2 παλαμάκια και τα παιδιά πρέπει να απαντήσουν χτυπώντας 3 παλαμάκια. Επαναλαμβάνει 2-3 φορές μέχρι να ακολουθήσουν όλα τα παιδιά.
«Κάνε ό,τι κάνω» Ένα παιδί παίζει τον ρόλο του αρχηγού και κάνει κινήσεις επιτόπου ή εκφράσεις προσώπου και τα άλλα παιδιά στέκονται απέναντί του και τον μιμούνται.
«Στεριά- θάλασσα» Τα παιδιά παραταγμένα πίσω από μία γραμμή. Εκεί λέμε ότι είναι η «στεριά». Όταν ο εκπαιδευτικός πει «θάλασσα» θα πρέπει να κάνουν μία αναπήδηση με τα δύο πόδια μπροστά από τη γραμμή. Αν πει «στεριά» με αναπήδηση πάνε πίσω από τη γραμμή. Αν κάποιο παιδί κάνει λάθος ή αργήσει να κάνει την αναπήδηση βγαίνει από το παιχνίδι, κάνει 10 επαναλήψεις άνοιγμα κλείσιμο χεριών- ποδιών και επιστρέφει
“Το στεφάνι γυρίζει” Σε έναν κύκλο τα παιδιά εκτελούν αναπηδήσεις ή επιτόπου τρέξιμο μόλις ο εκπαιδευτικός ξεκινήσει περιστροφές ενός στεφανιού στο έδαφος. Όταν το στεφάνι μείνει ακίνητο στο έδαφος τα παιδιά σταματούν
- “Αγαλματάκια ακούνητα” Ένα παιδί τα “φυλάει” και λέει “αγαλματάκια ακούνητα μέρα ή νύχτα;” ενώ τα παιδιά κινούνται, χορεύουν, χοροπηδάνε. Όταν είναι έτοιμα να γίνουν “αγάλματα” λένε “μέρα”. Τότε το παιδί γυρίζει και παρατηρεί για λίγη ώρα όλα τα παιδιά. Αν κάποιο παιδί κινηθεί, χάνει και κάθεται κάτω.
Επιπλέον χρήσιμο υλικό:
- “Ιδέες για ησυχία” στις καλές πρακτικές μας.
- Τρόποι για ησυχία στην τάξη e-schooling.gr/