Φύση και άσκηση

Τίτλος: “Φύση και άσκηση”
Τάξεις: Ε και ΣΤ

ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Το πρόγραμμα εντάσσεται στη θεματολογία “Φυσική ζωή, άσκηση και υγιεινός τρόπος διαβίωσης” και προσεγγίζει:

1.Τα οφέλη της πεζοπορίας ως φυσική δραστηριότητα για την υγεία του ανθρώπου

2. Τα οφέλη της άσκησης στη φύση.

3. Το σεβασμό και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις αρχές της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

– Ασφαλής εκτέλεση φυσικών δραστηριοτήτων αναψυχής.

 – Θετική στάση προς την φυσική δραστηριότητα της πεζοπορίας για την προαγωγή της υγείας.

 – Ανάπτυξη της ομαδικότητας, της συνεργασίας, της ενθάρρυνσης και της αλληλοβοήθειας.

– Διαμόρφωση κατάλληλης συμπεριφοράς σε δραστηριότητες εκτός σχολείου.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

– Συζήτηση, δημιουργία ομάδων εργασίας

– Συλλογή πληροφοριών

 – Σχέδια εργασίας

– Δημιουργία αφίσας

– Πεζοπορία στο άλσος Καισαριανής (βιωματική πεζοπορία),

– Αυτοαξιολόγηση μέσω ερωτηματολογίου

 – Αποτίμηση αποτελεσμάτων μέσω παρατήρησης

 

Δομή της ιστοεξερεύνησης:

Ομάδες εργασίας

  • Ομάδα Α: «οι ερευνητές»
  • Ομάδα Β: «οι δραστήριοι»
  • Ομάδα Γ.  «Οι ασφαλιστές»
  • Ομάδα Δ: «Οι προσεκτικοί» 
  • Κάθε ομάδα πρέπει να πραγματοποιήσει έρευνα στους συνδέσμους που της δίνονται σχετικά με το αντικείμενό της, να αναζητήσει πληροφορίες, να αναλύσει το σχετικό υλικό και να παρουσιάσει το πεδίο δράσης της στις υπόλοιπες ομάδες με την βοήθεια λογισμικού παρουσίασης, στη δημιουργία της οποίας θα συμβάλει κάθε μέλος της.

Από ασφαλή για παιδιά μηχανή αναζήτησης (junior safe search)
Ομάδα Α: “οι ερευνητές”

  1. Τι είναι η φυσική δραστηριότητα
    https://armonia-zoi.gr/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%BF%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE/
  2. Ποιες είναι οι διαφορές φυσικής δραστηριότητας και άσκησης
    https://www.ow.gr/wellness/askisi-i-fisiki-drastiriotita-poia-einai-i-diafora/
  3. Ποια είναι τα οφέλη της φυσικής δραστηριότητας για την υγεία.
    https://tasosdeligeorgis.gr/12621-2/

Ομάδα Β: “οι δραστήριοι”

  1. Τι σημαίνει φυσική δραστηριότητα για τα παιδιά; https://eyzhn.edu.gr/what-does-physical-activity-mean-to-children/
  2. Τι είναι η πυραμίδα της φυσικής δραστηριότητας;
    https://eyzhn.edu.gr/the-pyramid-of-physical-activity/

Ομάδα Γ.  “Οι ασφαλιστές”

  1. Ποιες δραστηριότητες μπορούμε να κάνουμε στην φύση;
    https://www.discovergreece.com/el/travel-ideas/cover-story/mountain-sports-greece

    2. Πόσο συχνά και πόση διάρκεια πρέπει να έχει μια φυσική δραστηριότητα;
    https://www.genenutrition.gr/el/exercise/childrens-teens-physical-activity/775-physical-activity-kids

    Ομάδα Δ: “Οι προσεκτικοί”

1.Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που μπορεί να συναντήσουμε κατά την διάρκεια μιας φυσικής δραστηριότητας
https://eoskarditsas.gr/?page_id=50

2.Ποιος πρέπει να είναι ο εξοπλισμός μας σε δραστηριότητες στην φύση όπως η πεζοπορία ή η ορειβασία; (+Κατασκευή)

https://www.discovergreece.com/el/travel-ideas/cover-story/mountain-sports-greece

https://www.vita.gr/2020/01/04/fitness/parte-ta-vouna

Βιωματική δραστηριότητα: Πεζοπορία στο Άλσος Καισαριανής

Έντυπο καταγραφής φυσικής δραστηριότητας (εβδομαδιαία) πριν και μετά την υλοποίηση του προγράμματος  Πίνακας Φυσικής δραστηριότητας

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το έντυπο καταγραφής φυσικής δραστηριότητας

Έντυπο αυτοαξιολόγησης των μαθητών.

Χρήσιμο link  για τα δύο παραπάνω:
http://users.sch.gr/adanis/portal/index.php/physicalactivity

Έντυπο αξιολόγησης του σεναρίου του εκπαιδευτικού

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε την πυραμίδα δραστηριοτήτων