Χωρισμός ομάδων

Τυχαίος χωρισμός ομάδων με παιχνίδια

  • Χωρισμός ομάδων με κλήρωση. Για να σχηματίσουμε τυχαία δύο ομάδες χρησιμοποιούμε κλήρους με δύο σχήματα πχ κύκλους και τρίγωνα. Σε ένα κλήρο από κάθε σχήμα μπορούμε να γράψουμε το γράμμα Α ή και το Π αν θέλουμε να οριστεί τυχαία ο Αρχηγός ή και ο Προπονητής κάθε ομάδας. Οι μαθητές ένας ένας τραβούν έναν κλήρο και ανάλογα με το σχήμα που τράβηξαν δημιουργούνται οι δύο ομάδες πχ η ομάδα των κύκλων και η ομάδα των τριγώνων για το παράδειγμα μας.
    Αν θέλουμε να σχηματίσουμε τυχαία 4 ομάδες μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κλήρους με δύο ακόμα διαφορετικά σχήματα ή και με διαφορετικά χρώματα.
  • Στους κλήρους (χαρτάκια διπλωμένα) γράφουμε ονόματα ζώων πχ  για τη δημιουργία 4 ομάδων των 5 παιδιών φτιάχνουμε αντίστοιχα χαρτάκια: 5 κότα/ 5 σκύλος/ 5 πάπια/ 5 γάτα. Παίρνουν τον κλήρο, με το σύνθημα το ανοίγουν και κάνουν τον ήχο του ζώου που είναι γραμμένο. Βρίσκουν τα παιδιά που κάνουν τον ίδιο ήχο και γίνονται ομάδα
  • Παραλλαγή του προηγούμενου: Οι κλήροι γράφουν ονόματα ζώων των οποίων την κίνηση πρέπει να μιμηθούν τα παιδιά. πχ πιγκουίνος, άλογο, πουλί, λαγός
  • “Χωριάτικη Σαλάτα” Οι κλήροι γράφουν από ένα υλικό της χωριάτικης σαλάτας πχ. τομάτα, πιπεριά, λάδι, φέτα, αγγούρι, ρίγανη. Τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν ομάδες που να έχουν ένα από όλα τα συστατικά.

Χωρισμός ομάδων με βάση την κοινωνιομετρία

Η εφαρμογή της κοινωνιομετρίας με στόχο τη συγκέντρωση πληροφοριών για την ομάδα της τάξης αλλά και τον χωρισμό ομάδων αποδείχτηκε πολύ χρήσιμη. Τη χρησιμοποιήσαμε σε τμήματα Γ’- Στ’ τάξεων και σε “δύσκολα” τμήματα και φάνηκε να λειτουργεί πολύ καλά. Τα παιδιά δέχτηκαν τις ομάδες πολύ ευχάριστα και κυρίως αυτά που δυσκολεύονται να ενταχθούν σε ομάδα.

Ακολουθεί το εκπαιδευτικό υλικό του ΙΕΠ το οποίο περιλαμβάνει τη μεθοδολογία και τα κατάλληλα εκπαιδευτικά εργαλεία.

Κατεβάστε το υλικό από εδώ

Κοινωνιομετρία